Pelgrimswandelen

19-10-2024 19:00 - 20:00

Op zaterdag 19 oktober verkennen we met een wandeling van ongeveer 10 km het dichtbijgelegen Crone- en het Smithuijserbos.

Wie weet kunnen we een glimp opvangen van een geheimzinnige toren die in het bos verscholen staat.

Vroeger, voor de Middeleeuwen, lag hier het uitgestrekte Erfgooiersbos.

Na kaalkap, zandverstuivingen en akkerland is het nu een gevarieerd bosgebied met aandacht voor oude bomen en dood hout.

Het bos kent hierdoor een grote diversiteit aan mossen, kruiden, insecten en zoogdieren.

Om 9:00 uur vertrekken we vanaf het kerkplein van de Paaskerk met een aantal auto’s naar het startpunt. Halverwege drinken we ergens koffie of

thee en aan het begin van de middag zijn we weer terug in Baarn. Onderweg lopen we weer een poosje in stilte. Het wandelen biedt daarnaast

een mooie kans om met een ander van gedachten te wisselen, over een vraag of over wat je bezighoudt of om nieuwe contacten te leggen.

Meewandelen over veelal onverharde paden in dit mooie gebied? Van harte welkom!

Aanmelden graag vóór maandag 14 oktober via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch 06-2076 4280.

De laatste wandeling in het najaar is op 23 november.