Kerkviering met ds. Christine van der end, online viering bekijken + meer info klik hier

27-10-2024 10:00

De viering is online te volgen en later terug te zien via Kerkdienst via Kerkdienst via de kerkomroep

Vandaag horen we hoe de blinde Bartimeüs in de ontmoeting met Jezus weer gaat zien. Tijdens mijn opleiding vorig jaar speelden we dit verhaal uit tijdens een middag bibliodrama.

Ik ontdekte weer hoeveel lagen het verhaal heeft, lagen die vertellen van zien en gezien worden. ‘Zie je mij?’ een wezenlijke vraag voor ieder mens.

Wat betekent het als een ander jou ziet? Als jij de ander ziet?

Het elkaar zien krijgt deze zondag na de dienst een heel concrete vorm. Er is – sinds lange tijd – weer koffiedrinken in een kleinere groep: dit keer voor de secties 2 en 3.

Woont u binnen het gebied van de hieronder genoemde straten dan bent u van harte welkom na de kerkdienst koffie/thee/limonade te komen drinken in de stilteruimte.

Het is zeker niet de bedoeling dat in stilte te doen, we hopen juist met elkaar in gesprek te zijn en (nader) kennis te maken met elkaar. Nieuw of oud, oud of jong, Paaskerker of Maria Koninginparochiaan, eenieder is welkom.

Sectie 2 en 3: het gebied tussen devolgende straten: Oude Utrechtseweg, Wilhelminalaan, Rusthoeklaan, Zandvoortweg, Goeman Borgesiuslaan, De Geerenweg, Eemweg, Eemstraat, Bosstraat, Javalaan, Stationsweg, Koningsweg, Amalialaan.

Ook Bunschoten, Spakenburg, Eemdijk en het Zuidereind behoren tot sectie 3.