Vriendschapsviering met ds. Marleen Kool en Cor van der Sluis, online viering bekijken + meer info klik hier

20-10-2024 10:00

De viering is online te volgen en later terug te zien via Kerkdienst via Kerkdienst via de kerkomroep

Vandaag vieren we een vriendschapsviering samen met vrienden van de Maria Koningingemeenschap. Een vertrouwde vorm maar door het afscheid van hun vertrouwde huis aan de Maatkampweg ook weer anders dan anders. We hechten eraan het samen vieren met voorgangers uit beide tradities voort te zetten.

Cor van der Sluis en ds. Marleen Kool gaan in deze viering voor. In het kader van het jaarthema levenskunst en de herfst die al volop haar intrede doet, gaat het in deze viering over ‘Loslaten en anders vasthouden’.

Inspirerend hierin is het beeld van de graankorrel en Jezus’ uitspraak daarbij: ‘Wie zijn

lijf en ziel te zeer liefheeft, zal ze verliezen en wie in deze wereld zijn lijf en ziel, ‘loslaat’ zal ze behouden’.

Het vriendschapskoor is al begonnen met oefenen onder leiding van cantor Kees de Bruijn. Liederen van onder andere Huub Oosterhuis, de Iona-traditie en uit de Vrientenmis geven een mooie bedding aan ons samen vieren. We delen brood en beker en doen dat in de hoop en ons verlangen, dat er eens een wereld komen zal waar brood en liefde, genoeg is voor ieder mens.