Tot en met 9 december is de expositie PODIUM VRIJ! te bezichtigen in Zinn, de ruimte voor zingeving, achter de Paaskerk.

Een oproep aan amateurs om hun werk nu eens aan het publiek te laten zien, leverde veel moois op. De commissie KunstZINNig, die de exposities organiseert, kon kiezen uit prachtige werken. Van iedere exposant is tenminste één werk opgenomen. Er is een grote variatie: olieverf, acrylverf, quilt, borduurwerk, aquarel, vilt, gemengde technieken, beelden, bijna alle technieken zijn vertegenwoordigd.

Vormgeven aan wat je bezielt

Het resultaat is een mooie afspiegeling van wat creativiteit en inspiratie vermag. Leeftijd (de oudste exposant is 94), achtergrond of techniek vormen geen beperking. Je proeft dat er met hart en ziel is gewerkt. René van den Beld, emeritus predikant maar ook amateur cabaretier, opende de tentoonstelling, in het bijzijn van de exposanten en hun naasten en andere genodigden.

Hij analyseerde het maken van kunst als ‘vormgeven aan wat je bezielt’.  Dat betekent ook een binnenleven hebben of bij jezelf ontdekken. Geattendeerd worden op je talent, aandacht en aanmoediging krijgen. En dan vervolgens het lef te hebben je werk ten toon te stellen, met naam en toenaam. Hij pleitte voor erkenning van een vloeiende grens tussen professional en amateur. Vanuit liefde voor de kunst en het verlangen te scheppen wat je bezielt, wordt door beiden kunst gemaakt.

Expositie binnen en  buiten

De expositie is te bezichtigen op iedere donderdag- en vrijdagmorgen van half tien tot twaalf, en op andere momenten waarop ZINN of Paaskerk open zijn. Binnen hangt er werk in de ontmoetingsruimte, lounge en gespreksruimte. Buiten in de binnentuin vindt u een aantal beelden. Sommige werken zijn te koop. Dat is dan aangegeven op het kaartje. Verkoop gebeurt rechtstreeks door de maker. Door een sticker op het kaartje te plakken reserveert u; neem dan wel zelf contact op met de desbetreffende kunstenaar. Telefoonnummers vindt u op de lijst in de lounge.

Kom genieten van kunst in vele vormen en maten. Laat u inspireren en wie weet (her)ontdekt u uw eigen creativiteit. Van harte welkom!