Vieren met elkaar: Vrijheid en Vrede. De viering is voorbereid en wordt uitgevoerd door gemeenteleden. Meer info of online de viering bekijken? Klik hier.

05-05-2024 10:00

De viering is online te volgen en/of later terug te zien via  Kerkdienst via de kerkomroep

Vieren met elkaar: VRIJHEID EN VREDE

Het is de tweede Vieren met Elkaar-dienst.

Deze viering wordt door Eddy Boot, Désirée Olivieira, Marco van Eersel en Atty Nienhuis voorbereid.

We gedenken jaarlijks op 5 mei onze vrijheid: bevrijding uit oorlog en onderdrukking.

We vieren de vrede: de mogelijkheid om te bloeien en groeien, om elkaar te ontmoeten, om het leven te vieren.

De woorden ‘Vrijheid en Vrede’ zijn zelfstandige naamwoorden maar ze zijn niet statisch, eerder dynamische doe-woorden.

Je zoekt, geeft, gunt vrijheid. Zo ook kun je vrede ontvangen, geven, nastreven, genieten.

In deze zondagsviering gaan we de priesterlijke zegen in Numeri 6 lezen en luisteren naar de betekenis ervan.

Welke woorden gebruikt de Hebreeuwse grondtekst?

En hoe mogen we de betekenis van die oertekst in ons leven van vandaag verstaan?

We denken na over enkele vragen die te maken hebben met vrijheid/vrede, schrijven erover en wisselen onze dachten erover uit.

Kortom: een tweede oefening in het ‘Vieren met Elkaar’.

We nodigen u van harte uit.