Zin in Passiemuziek! Lunchconcert in de Paaskerk

29-03-2024 12:00 - 12:30

Iedere laatste vrijdag van de maand is er in de Paaskerk van 12:00 – 12:30 uur een gratis lunchconcert. Na afloop is er tijd voor ontmoeting en gesprek aan tafel onder het genot van verse huisgemaakte soep en brood. Voor beiden wordt een vrijwillige bijdrage gevraagd voor de muzikanten en de onkosten van dit initiatief.  (zie verder onder foto)

Goede vrijdag lunchconcert 12:00 met Passiemuziek met de titel “Licht en donker”

“Durf je bij het kruis te staan?” is de eerste zin van de spiritual van ons lunchprogramma ‘Licht en donker’. (“1. Were you there?”)

Mezzosopraan Stance Rijpma, violiste Laura de Boer en bas-bariton en pianist Kees de Bruijn brengen liederen rond Jezus’ laatste uur. We zoeken de stilte in de schaduw bij (2.) Ombra mai fu van Händel.

Op een koele avond confronteert Jezus ons met onze eigen sterfelijkheid (3. Bach: Am Abend da es Kühle war)

Welk antwoord op onze vragen kunnen we verwachten (4. Sally Deford: Softly)?

Welke troost kunnen wij een moeder als Maria bieden (5. Vondel: Stabat mater).

We kunnen naast haar gaan staan (6. Abide with me)

en terugdenken aan voorgaande jaren (7. Massenet: O doux printemps).

Wie kent de offers die gebracht zijn (8. Nobody knows) en wie heeft troost ervaren (9. Erbarme dich)?

(10.) Wanneer ik eens moet heengaan (…) laat mij dan niet alleen .

Het wordt een verstild half uur met de mooiste passiemuziek, met een eenvoudige maaltijd na afloop om elkaar te ontmoeten. De toegang is gratis, een vrijwillige bijdrage aan de uitgang is fijn, graag opgeven voor de maaltijd bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.