De Paaskerk organiseert, samen of met andere kerken, een reeks van activiteiten. Alle activiteiten zijn opgenomen in de Agenda.

Leerhuis

Onder begeleiding van Gijs Haasjes. Iedere tweede donderdag van de maand buigt een groep mensen, van binnen en buiten de Paaskerk, zich over een Bijbelgedeelte, om samen te onderzoeken wat de achtergronden zijn, wat de tekst met ons ‘doet’, wat hij zou kunnen betekenen voor ons leven nu.

We vinden niet altijd antwoorden, zeker geen pasklare. Maar alles mag er zijn, we zijn zoekers die voorzichtig tastend woorden proberen te vinden. We gaan de tekst weer lezen volgens de 'Zweedse methode' : geef aan waar het je raakt, waar het schuurt, waar het een vraagteken of een uitroepteken oproept. Het is dus handig de tekst bij je te hebben, uitgedraaid of op je telefoon/laptop. Of neem een bijbel mee in je favoriete vertaling.

Het leerhuis is elke tweede donderdag van de maand. Van 19.30 – 21.00 uur in Zinn. Inloop vanaf 19.15 uur. Van harte welkom.

Dit seizoen staan de feesten van het Joodse liturgische jaar centraal. Gijs begint de avond met een korte introductie. Mochten er nog vragen zijn: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Deanne Lassche verzorgt de praktische kant, graag aan haar doorgeven dat je komt, zij stuurt ook ongeveer een week van tevoren info. E-mailadres: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Bijbelleesgroep
Deze groep kiest van tevoren in gezamenlijk overleg een Bijbelboek, dat zij helemaal doorlezen (per keer twee of drie hoofdstukken). De deelnemers ervaren de meerwaarde van het lezen van een compleet Bijbelboek. Er is geen leider/docent.
Iedereen leest het thuis alvast door en kan daarbij over de tekst in andere vertalingen, commentaren of online iets opzoeken als men dat wil. Zij lezen op de avond de hoofdstukken nog een keer met elkaar en delen dan wat is opgevallen of wat geraakt heeft.
Zij komen samen op donderdag 1x in de 3 weken van 19:45 - 21:30 uur. Informatie: Bernard Nienhuis, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06-40791168

Ontmoetingskringen

Binnen de Paaskerk is een tiental Ontmoetingskringen actief. De meeste vinden 's avonds plaats, een enkele overdag. Het betreft groepen gemeenteleden die regelmatig bij elkaar komen rondom maatschappelijke en persoonlijke thema's en geloofsvragen. Kenmerken van een ontmoetingskring zijn: openheid en veiligheid, geloofsgesprek, ontmoeting, autonomie, geen vaste thema's en het delen van wel en wee. Een kring waar je God en elkaar ontmoet, waar je zegen en zorgen kan delen en waar onderling pastoraat en soms ook diaconaat ontstaat. Voor meer informatie: Jacques Roeleveld, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Thomaskring

Deel je weg van geloven

Elk jaar komt deze groep ongeveer om de drie weken bij elkaar op dinsdagmorgen in Zinn.

Het is een kring over geloof en ongeloof, spiritualiteit, theologie en cultuur.

Vanaf 09:45 uur staat de koffie/thee klaar.

Ongeveer 12:00 uur sluiten ze af.

De leiding heeft ds. René van den Beld.

Mieke Wolters is de coördinator van deze kring Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Maaltijden

Wandelen

Vanuit de Paaskerk worden er Pelgrimswandelingen georganiseerd. Elke maand wandelt een groep sportieve leden een tocht van 5 of 10 kilometer in de wijde omgeving. Halverwege wordt er een stop gemaakt voor koffie of thee. Onderweg wordt er gepraat over wat ons bezighoudt, wordt er een vraag besproken die we mee op pad nemen of lopen we in alle rust mediterend verder. Startpunt is het Brandpunt, vanwaar we met eigen auto’s naar het beginpunt van de wandelroute rijden. Ieder die van wandelen houdt, is welkom!

Om op te geven voor deelname of voor meer informatie: pelgrimswandelen. Meldt u erbij of u over een auto beschikt? In het voorjaar van 2024 wandelen we op 17 september, 15 oktober en 12 november. Vertrek gebruikelijk om 9.00 uur vanaf Het Brandpunt. Houd voor nadere gegevens de Paaspartout in de gaten!

Cantorij

De Paaskerk-cantorij staat onder leiding van cantor Kees de Bruijn en werkt gemiddeld eens per maand mee aan een viering. De cantorij repeteert op woensdagavond van 19.30 tot 20.30 uur in het Brandpunt. Voor meer informatie: