Schatgraven in Baarn: Ervaren, doen, denken

Open en vrijmoedig in gesprek over God en geloven in deze tijd.

Predikanten en voorgangers in Baarn bieden net als vorig seizoen gezamenlijk een gesprekskring aan voor ieder met interesse in zingeving, religie en christelijk geloof èn zin om daarover met andere mensen in gesprek te raken.

Uitgangspunt dit seizoen is het onlangs verschenen ‘Alles voor allen’, een nieuwe catechismus van Huub Oosterhuis. Een bundeling inspirerende meditaties in de stijl van Oosterhuis: (bevrijdings) theologisch, met voortdurende aandacht voor de dialoog tussen vragen van vandaag en de Schrift, nadruk op solidariteit en medemenselijkheid. Dit alles enigszins geordend naar de klassieke dogmatische indeling God, Jezus, geloof, kerk.

De voorgangers van verschillende kerken nemen ieder een avond voor hun rekening. Zij kiezen een thema, een aantal hoofstukken uit het boek en een manier om over dat thema met elkaar in gesprek te raken.

De avonden beginnen om 20 uur. Het is fijn als u zich even aanmeldt van tevoren, maar dat hoeft niet, u mag altijd aanschuiven. Aanmelden bij: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of de predikant/ voorganger van uw gemeente.

Voor informatie over de data kijk in de agenda