Kerkdienst : ds. Christine van den End

16-05-2021 08:00
Paaskerk en via Kerkomroep

De Zondag na Hemelvaartsdag gaat Ds. Christine v.d. End-Kranenburg voor. Hemelvaartsdag is bij uitstek een dag voor buiten, erop uitgaan, onder die weidse hemel. Liefst een lang weekend eraan vastknopend. De zondag daarna heet Wezenzondag. Ter herinnering aan wat Jezus tegen zijn leerlingen zei: 'Ik laat jullie niet als wezen achter'. Ook al is Jezus niet langer zichtbaar en tastbaar aanwezig in de wereld, zijn spoor van liefde wijst de weg. Een weg in de wereld waarin we leven. Het Hemelvaartsverhaal onderstreept nog eens extra dat hemel en aarde daarin verbonden zijn. Daar staan we deze zondag bij stil, in de dienst. En misschien wel buiten, vrij vakantie vierend. We weten ons met elkaar verbonden.