NAMEN NOEMEN EN GEDENKEN EN TROOSTMUZIEK

Paaskerk

NAMEN NOEMEN EN GEDENKEN OP 1 NOVEMBER

Open Paaskerk tussen 14 en 16 uur

Op zondagmiddag 1 november, als de Katholieke kerk Allerheiligen viert, en één dag voor ‘Allerzielen’ bent u welkom in de Paaskerk.

Om een kaarsje aan te steken.

Een naam te noemen of op te schrijven - van uw dierbare, dit jaar of al eerder gestorven.

Om even te zitten en te luisteren naar Troostmuziek.

Diverse Baarnse musici spelen muziek die hen raakt en troost.
Er worden troostliederen gezongen door solisten of door een paar mensen samen.

In de kerk zijn gastheren en vrouwen aanwezig om alles goed en veilig te laten verlopen.

Er zijn steeds 30 stoelen beschikbaar. Via www.kerkomroep.nl  kunt u de muziek thuis ook beluisteren en zien.

Troostmuziek 1 november in de Paaskerk 14-16 uur

Gedenken in Baarn op 1 november

De maand november is een maand van namen noemen en van lichten ontsteken.

Een tijd van gedenken: onze dierbare doden.

Het gebeurt op begraafplaatsen, thuis en in kerken. In deze tijd kan veel niet doorgaan of moet het anders. Digitaal of in eigen kring thuis. De kerken hebben hier ook opnieuw over nagedacht. Een avond van gedenken met medewerking van de Baarnse Bach Cantorij moest vanwege de coronamaatregelen worden geannuleerd. We hebben gezocht naar een alternatieve vorm. Want juist deze tijd vraagt om verbinding, om troost. Afscheid nemen van een dierbare is voor veel mensen zo anders verlopen. Soms kon er helemaal geen afscheid worden genomen. Dit heeft gevolgen voor hoe mensen met hun verlies en verdriet leven.

Open Paaskerk

Op zondagmiddag 1 november, een dag voor ‘Allerzielen’ bent u welkom in de Paaskerk aan de Oude Utrechtseweg 4 in Baarn.

Om een kaarsje aan te steken.

Een naam te noemen of op te schrijven. Van uw dierbare, dit jaar of al eerder gestorven.

Om even te zitten en te luisteren naar Troostmuziek.

Diverse Baarnse musici spelen muziek die hen raakt en troost.
Er worden troostliederen gezongen door solisten of door een paar mensen samen.

Er zijn steeds 30 stoelen beschikbaar.

Viering

Om 17:00 uur is er een korte meditatieve viering georganiseerd vanuit de Raad van kerken.  Marleen Kool, predikant van de Paaskerk, leidt deze viering. Vincent de Lange uit Amsterdam, tenor, componist en cellist, verzorgt de muzikale invulling. Met zijn cello begeleidt hij zijn eigen zang. Puur en sereen.

Ieder is welkom om even stil te staan, voor rust en ruimte om te gedenken.

Vanwege het maximaal toegestane aantal van 30 mensen is het nodig om u van tevoren aan te melden.

Vind u het fijn als de naam van uw dierbare in deze viering genoemd wordt, dan kunt u dit doorgeven per mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Troostwandeling

In het Baarnse Bos rond de Grote Kom kunt u een Troostwandeling maken. Onderweg treft u liedteksten en gedichten, die mensen in Baarn tot troost zijn. Er is een ritueel, een beeld of een vraag om over te mijmeren. U kunt dit gedurende de dag doen wanneer u wilt.

Heeft u een bepaald troostlied of gedicht en wilt u dit delen, stuur dit dan ook graag in naar bovengenoemd mailadres.

Deze wandeling is ook op 22 november te maken.

De viering kunt u thuis meevieren.

Via kerkomroep/ RTVBaarn

14:00 uur        Quartetto Vecchio

Erik Jonas van de Griendt, Ottolien Kleijmeer, viool

Maarten Spaargaren, altviool

Petra Vriend, cello

W.A. Mozart – Lacrimosa uit Requiem KV 626

L. Piazolla – Melodia en la menor

W.A. Mozart – Andante uit Divertimento in F KV 138

Bach – Air uit 3e Orkestsuite

Elgar – Nimrod uit Enigma variaties

14:30 uur        Vleugel & zang , zang &gitaar Ad & Coby, Carla en Hilda Hut

‘Family tree’, ‘In the arms of an Angel’,  ‘I still cry’, ‘Mag ik dan bij jou?’ , ‘Look for me in the rainbow’, ‘Op die dag’, ‘If I knew’, ‘Loves goes on’.

15:00 uur        Troostmuziek op vleugel door Marius van der Kuijl en zang van Nienke van de Berg

15:30 uur        Troostliederen door leerlingen van Kees de Bruijn

O.a: ‘Falling leaves’, ‘Rainbow connection’, ‘Hardest way’