Startzondag: ds. Marleen Kool en ds. Christine van den End

20-09-2020 10:00
Paaskerk

Zondag 20 september is dit jaar de startzondag, de zondag waarmee we de rustiger zomertijd afronden en een nieuw seizoen instappen. Het jaarthema van de Protestantse Kerk is 'het goede leven - leven in Gods licht'. En hoe mooi deze anders dan anders startzondag daar invulling aan te geven met elkaar. Een zondag die we gewoon zijn met veel zingen, veel beweging en veel mensen te vieren. Dit jaar kan dat niet. Maar we geven de ontmoeting, de beweging en het zingen op een andere manier een plek. En lezen wijze woorden van Prediker over de tijden. Het besef dat de tijden in Gods hand zijn, helpt ons het leven met elkaar te leven, zó dat het goed is. We hopen deze zondag natuurlijk op 'een tijd van zon', en niet 'van regen'. Na een korte viering kunnen we dan naar buiten. Op het kerkplein is de mogelijkheid op 1.5 meter te zingen en van muziek te genieten. In het bos over het spoor, op loopafstand van de kerk, bieden we een wandeling aan langs beelden die uitnodigen tot gesprek over 'het goede leven'. U kunt ervoor kiezen alleen de viering bij te wonen, bij het zingen aan te haken, of te gaan wandelen. Of alles te doen. Als het regent, gaan koffie en zingen op het plein niet door. Het wandelen wel, eventueel met paraplu en laarzen. Het programma op een rij:

10:00 - 10:30 uur        korte viering
vanaf 10:30 uur         bij mooi weer koffie en zingen op het kerkplein
                                  wandeling in het bos, start en einde op het kerkplein