Kerkdienst/Viering 9 augustus: ds. Christine v.d. End

09-08-2020 10:00

Zondag 9 augustus nemen we samen met Ds, Christine van de End een lezing door uit het kleine Profetenboekje Jona, welke op het rooster staat. Een beeldend verhaal is het, over die eigenwijze Jona. God vraagt hem naar Ninevé te gaan, maar hij reist precies de andere kant op, een vlucht richting zee. Daar belandt hij in een storm en in het water... Opgeslokt door een grote vis beleeft Jona een time-out van drie dagen. Een lockdown die aanzet tot bezinning. Wij hopen in de Paaskerk tegen die tijd veilig met meer te kunnen vieren. We voelen aan alle kanten: opgesloten-zijn, afgesloten van de gemeenschap om je heen, moet niet te lang duren. Wat heeft het ons aan ervaringen opgeleverd? Misschien herkennen we ons in Jona, hij bad in de buik van de vis.