Kerkdienst 7 juni ds. Christine van den End- Kranenburg

07-06-2020 10:00
Paaskerk en via Kerkomroep

Zondag 7 juni Op het leesrooster van deze zondag staan de laatste verzen van het Matteüsevangelie. Hierin stuurt Jezus zijn leerlingen op weg om alle volken tot leerling te maken, hen te dopen en onderwijzen. ‘Het zendingsbevel’ wordt dit stukje ook wel genoemd. Nu heeft het woord zending voor velen van ons een negatieve klank gekregen. Alsof ‘wij’ weten wat goed voor ‘de andere volken’ is. Maar is dat de weg die Jezus bedoelt, een soort van eenrichtingsverkeer? En als dat niet de bedoeling is, hoe verstaan we deze woorden dan wel voor ons kerk-zijn? We vieren deze zondag voor het eerst weer met wat meer mensen in de kerk. De kerkenraad leek ons een goede groep ‘proefpersonen’ om te ervaren hoe dat is.