Kerkdienst : Laatste zondag kerkelijk jaar. ds. Marleen Kool - Mout

24-11-2019 09:45
Paaskerk

Voorganger: ds. Marleen  Kool - Mout

Op 24 november vieren we de laatste zondag van het kerkelijk jaar, Gedachteniszondag. We noemen de namen van wie het afgelopen jaar gestorven zijn. Ontsteken nog eenmaal hun gedachteniskaars. Daarna krijg je de gelegenheid om een kaarsje aan te steken voor wie je meedraagt in je hart. Tussen het noemen van hun namen zingen we: ‘Bewaar in uw liefde hen die wij hier gedenken. Hoed hen, God, tot in eeuwigheid’. Een lied waaruit troost en geborgenheid spreekt. De cantorij is er om de samenzang te ondersteunen. We lezen een stukje van het afscheid van David uit 1 Koningen 2 waar hij tegen zijn zoon Salomo zegt: ‘ik ga de weg van de hele aarde’. Afscheidswoorden spreekt hij. Troostende woorden volgen erop. Ook draagt hij zijn ‘levenswerk’ over. Als wij namen noemen dan gaan als vanzelf onze gedachten terug naar het afscheid dat geweest is. En wat we met ons meedragen aan herinneringen. Goed om samen te kunnen delen in de lichtkring van God. Deze viering begint om 09.45 uur met koffie, thee en limonade.