Kerkdienst Ruimte waar het licht kan komen. M.M.Kool - Mout en mevr. C. Maagdenberg

03-11-2019 10:00
Paaskerk

“Ruimte waar het licht kan komen”

Paaskerk Baarn 3 november

Henny Vrienten, de vroegere zanger van Doe Maar en filmmuziekcomponist werd jaren geleden door de EUG, de oecumenische studenten gemeente in de Janskerk in Utrecht, gevraagd liturgische muziek te schrijven. Hij deed dat op teksten van dichters en schrijvers als Hans Andreus, Lloyd Haft, Johannes van het Kruis, Augustines en anderen. Het werd een prachtstuk met de titel: ‘Ruimte waar het licht kan komen’. Lang dacht de componist na over dit project. Na een intensieve voorbereiding, schreef hij de muziek in een paar weken tijd, zonder onderbreking, zonder gestoord te worden. En dat is te horen. Het zijn geen losse liedjes, het is muziek uit één stuk. De sfeer is meditatief, doet denken aan de golfslag van de zee. Je wordt er door meegenomen, het raakt en draagt. Verschillende keren is het al uitgevoerd in de Paaskerk. As zondag gebeurt dat weer. Er is een gelegenheidskoor bestaande de Paaskerkcantorij, leden van de Maria Koningin en gasten. En een gelegenheidsorkest met strijkers, blazers en piano. Dit alles onder de bezielende leiding van cantor Kees de Bruijn.

De Paaskerk en de Maria Koningin gemeenschap vieren deze zondag samen. Er zijn in deze Oecumenische vriendschapsviering in de Paaskerk twee voorgangers, dit keer zijn dat Mw Cecile Maagdenberg van de Maria koningin en ds. Marleen Kool-Mout van de Paaskerk.

De viering begint om 10:00 en staat open voor iedereen.

Voor de kinderen is er kindernevendienst en voor de allerkleinsten is er opvang. Wees welkom in de Paaskerk aan de Oude Utrechtseweg 4 in Baarn.