Kerkdienst Overstapviering ds. M. Kool

14-07-2019 10:00
Paaskerk

Op zondag 14 juli vieren we de overstap van de kinderen van groep 8 naar de middelbare school. Deze overstap betekent in de kerk: van de kindernevendienst naar de brugnevendienst en tienerdienst. Samen met de kinderen en de ouders is deze dienst voorbereid. De kinderen krijgen een rugzak mee vol symbolen. Daar zit bv iets zouts in.  Jezus zegt tegen zijn vrienden: ‘jullie zijn het zout van de aarde’. Je mag smaak geven aan het leven, er zit pit in jou, zo zou je dat kunnen vertalen. Er zit ook iets zoets in, verwijzend naar het land van melk en honing. Het land waar Mozes en zijn volk naar onderweg waren, het visioen waar wij mee op weg zijn en blijven. Er zit nog veel meer, maar dat ziet en hoort u deze zondag. De kinderen krijgen ook een zegen voor onderweg. Ze mogen weten en ervaren dat wij als gemeenschap om hen heen staan en dat ze als gezegende mensen hun weg vervolgen. Voorafgaand aan de dienst vanaf 09.30 uur koffie/thee en limonade.