Bijzonder concert door het Hässelby Motettkor uit Stockholm.

01-06-2019 15:30
Paaskerk

Bijzonder concert door het Hässelby Motettkor uit Stockholm.

Het uit 45 leden bestaande koor staat sinds 1991 o.l.v. Mona Ehntorp, die naast een afgeronde studie

aan het Koninklijk Conservatorium te Stockholm, ook muziekwetenschappen heeft gestudeerd

aan de universiteit van bovengenoemde stad.

Behalve het muzikaal verzorgen van kerkdiensten geeft het koor regelmatig concerten in binnen- en buitenland.

Afgelopen jaar nog in de stad Valletta op Malta, t.g.v. de uitverkiezing tot culturele hoofdstad van het Jaar.

Het programma, dat gebracht gaat worden, zal hoofdzakelijk bestaan uit werken van Zweedse componisten

als Sven-David Sandström, Nils Lindberg en Benny Andersson, maar ook van Ola Gjeilo en John Taverner.

Een bijzondere bijdrage aan dit concert zal worden gegeven door onze plaatsgenoot en pianist Hans Verburg.

Dit concert is vrij toegankelijk.

Om de kosten te dekken, wordt een vrijwillige bijdrage zeer op prijs gesteld.