Kerkdienst ds. W. v.d. Lugt

05-05-2019 10:00
Paaskerk

Zondag 5 mei is een bijzondere dag. Allereerst is het Bevrijdingsdag. We vieren dat we in 1945 bevrijd zijn van de Duitse bezetting in Europa en de Japanse bezetting in Azië. Er kwam een eind aan de Tweede Wereldoorlog die vol geweld en onderdrukking was. 5 mei is ook een dag om ons te bezinnen op het belang van vrijheid en ons te realiseren dat vrijheid kwetsbaar is. We zullen dan ook in de viering het Wilhelmus zingen. Het is ook bijzonder dat er dit weekend (2-6 mei) achttien Tsjechen naar Baarn komen, de meesten uit onze partnergemeente Velké Meziříčí onder aanvoering van dominee Markéta Slámová. Het thema van het weekend is ‘duurzaamheid’ en de activiteiten die wij gaan doen, houden daarmee verband. De werkgroep ‘Paaskerk ontmoet Velké Meziříčí zal in overleg met ds. Van der Lugt dit thema in de viering laten klinken in het licht van de Bijbel, in de liederen en gebeden. Er zal naast het Nederlands, ook Tsjechisch en Engels klinken. We hopen op een fijne viering met elkaar.