Kerkdienst

28-04-2019 10:00
Paaskerk

Op zondag 28 april gaat ds. De Kok voor en zij schrijft: “In de afgelopen periode ben ik, vanwege de vacaturetijd, een aantal keer bij u voorgegaan. Nu die vacature is vervuld en u een nieuwe predikant mag begroeten – van harte gefeliciteerd – is dit voorlopig de laatste keer. Ik vond en vind het telkens fijn om in Baarn te zijn. Op deze zondag na Pasen gaat het opnieuw over Mozes en het volk Israël. Ze zijn bevrijd uit Egypte (een Paaservaring!) maar tussen verleden en toekomst blijkt een grote woestijn te liggen. Er moet heel wat worden doorstaan voordat het beloofde land is bereikt. Ja, ook bevrijd zijn is hard werken. Al snel begint het volk te mopperen en willen ze terug naar de vleespotten van Egypte. Liever ellendige zekerheid dan een onbekende toekomst. Graag tot dan.”