BAARN ZINGT MET ALS THEMA: LENTE

22-03-2019 11:00 - 12:00
Doopsgezinde kerk aan Eemnesserweg

BAARN ZINGT OP VRIJDAG 22 MAART MET ALS THEMA: LENTE

Waarom zingt het lekkerder bij een orgel dan bij een piano of een elektronisch instrument? Dat heeft alles te maken met lucht – in orgelkringen wind genoemd – die door de orgelpijpen de ruimte in stroomt. Die wind zet ook de menselijke longen in beweging. De ervaring leert, dat als de organist meer registers opentrekt, en er dus meer wind in beweging komt, de mensen ook enthousiaster gaan zingen! Uw organist merkt dat elke zondag weer ...

Op vrijdag 22 maart is er weer ‘Baarn Zingt’ in de Doopsgezinde Kerk aan de Eemnesserweg.
Het thema is ditmaal: lente.
U kunt hiervoor nu al verzoeken indienen bij ds. Evelijne Swinkels of bij de organist, Gerco Schaap.
Evelijne Swinkels zal de liederen inleiden en er iets over vertellen, en Gerco Schaap zorgt voor de muzikale inleiding en de orgelbegeleiding. Het ‘doopsgezinde’ orgel telt 14 registers (‘stemmen’), en hoe meer mensen er komen, hoe meer stemmen de organist kan opentrekken!
Inloop vanaf 10.30 uur met koffie en thee, er wordt gezongen van 11.00 tot 12.00 uur.
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. U kunt hen ook na de kerkdienst aanspreken en uw verzoek indienen. Het is ook leuk wanneer u iets persoonlijks over het aangevraagde lied kunt vertellen maar dat hoeft niet.