03-03-2019 10:00
Paaskerk

Op 3 maart mogen wij weer Florida de Kok ontvangen.Haar zoon volgt sinds kort de Alpha cursus, een soort abc van geloven. Een vroegere klasgenoot van hem, ook 16 jaar, nodigde hem uit om mee te gaan. Wij, zijn ouders, zien het met enige aarzeling aan (wat wordt daar allemaal geleerd?), maar zijn ook blij dat hij met leeftijdsgenoten praat, maakt niet uit waarover. Datzelfde meisje, zo vertelt onze zoon later, staat met de handen in de lucht te zingen. Het intrigeert hem, al moet hij er niet aan denken om ook zo iets te doen.
Vanwaar deze gedachte? ‘Groot koning is de Heer’. Zo begint psalm 97, de psalm waarmee op deze zondag  het blok over Mozes wordt afgerond. Het is een lofpsalm, een lied waarin God wordt toegejuicht en bejubeld. Kunnen wij dat ? : God eren en prijzen? Ik weet nog niet waar de dienst precies over gaat, maar het zou zomaar kunnen dat we, behalve psalm 97, ook andere lofliederen zullen zingen. Een ieder op zijn eigen wijze…