Kerkdienst

27-01-2019 10:00
Paaskerk

In de dienst van 27 januari  staan we - als vervolg op de serie Filosofen op de kansel -  stil bij gedachten van Etty Hillesum. Etty beschrijft in haar dagboeken uit Amsterdam en Westerbork een grote persoonlijke innerlijke ontwikkeling. Ze zoekt naar liefde, naar verbinding met zichzelf en anderen, de dingen achter de dingen, naar God. Haar dagboeken tonen een levenskunstenares die onder moeilijke omstandigheden steeds meer in staat is positiviteit te benadrukken en zichzelf en haar eigen lot te accepteren. Ze ziet zichzelf niet als slachtoffer, overgeleverd aan de machten en krachten die inbeukten op haar bestaan. Haar oproep is om, onder welke omstandigheid dan ook, de antwoorden in jezelf te zoeken en in jezelf de dingen te verbeteren.