Kerkdienst vriendschapsviering

07-10-2018 10:00
Paaskerk

Voorgangers zijn mw Cecile Maagdenberg en ds Marleen Kool.

De viering op zondag 7 oktober is een vriendschapsviering samen met de Maria Koningin gemeenschap  in de Paaskerk. In deze dienst verbinden we opnieuw gedachten van een filosoof aan die van de Bijbel. Dit keer zijn het gedachten van de Franse filosofe en mystica Simone Weil die aan het begin van de vorige eeuw leefde. Zij heeft veel nagedacht over God en de mens. Over God schrijft zij: ‘wij moeten een andere relatie tot Hem krijgen, God niet beschouwen als een alles beheersende sturende Macht, maar als de ‘wachtende’. Fragmenten uit ‘Wachten op God’ en de Schrift zullen klinken. We zingen liederen van Oosterhuis en onze samenzang zal worden ondersteund door een gelegenheidskoor vanuit de beide gemeenschappen. We delen brood en beker als teken van vriendschap met de Eeuwige en met elkaar.