Requiem bij dodenherdenking

04-05-2018 21:00
Paaskerk

Requiem bij dodenherdenking

Op 4 mei vindt op het Stationsplein weer de jaarlijkse dodenherdenking  plaats. Na de plechtigheden volgt op loopafstand het herdenkingsconcert in de Paaskerk. Traditiegetrouw wordt dat verzorgd door het Groot Nicolaaskoor. Dit jaar kunt u luisteren naar een uitvoering van het Requiem van Fauré die speciaal is vanwege de bijzondere begeleiding: viool (Hans Lub), harp (Sophie van Dijk) en orgel (Michiel Mirck). De solo’s worden verzorgd door Ireen van Bijnen (sopraan) en Remmert Velthuis (bariton).  Het geheel staat onder leiding van vaste dirigent  Paul Mirck.

Behalve het Requiem worden ook de ‘Cantique de Jean Racine’ van Fauré en het ‘Stabat Mater’ van Rheinberger gezongen. Dit mooie programma is zeker een waardige afsluiting van de 4-meiviering. Het begint om 21.00 uur en kost in de voorverkoop slechts

€ 10,-. Aan de ingang € 12,50 en jeugd tot 18 jaar gratis. Kaarten zijn te koop

bij boekhandel Den Boer of: