Kerkdienst Palmzondag

25-03-2018 10:00
Paaskerk

Zondag 25 maart, Palmzondag. Het begin van de Stille week. Een week van intense voorbereiding. Een week om Paasochtend niet overrompeld te worden door de opgewekte Paasliederen en het grote Paaslicht. Palmpasen is een zondag met twee gezichten. We beginnen met de feestelijke intocht van Jezus en horen het ‘Hosanna’. De kinderen komen met hun zelfgemaakte Palmpasenstokken binnen om het feest in te zetten. In deze dienst lezen we ook van Jezus’ lijdensweg en dood en klinken de woorden ‘kruisigt hem’. In deze dienst ontvangt u net als vorig jaar een Palmpasentakje dat u een plek kunt geven in huis. Een teken is het van: Jezus is welkom in ons huis. Dit takje blijft gedroogd min of meer groen en wordt het volgend jaar met Aswoensdag verbrand. Met die as worden wij dan weer bekleed. Op deze Palmpasendag houden we ook twee kinderen ten doop. Het zijn Elin Hanna, dochter van Annemieke en Hielke Zantema en Tijmen, zoon van Carola en Mark Eijbaard.