Kerkdienst laatste zondag kerkelijk jaar

26-11-2017 11:30 - 12:30

De voorgangers zijn: ds. Marleen Kool en ds. Jos van O(ord

26 November is de laatste zondag van het kerkelijke  jaar en noemen wij de namen van mensen die afgelopen jaar ons zijn ontvallen. We noemen met aandacht hun namen en ontsteken hun gedachteniskaars nog eenmaal aan het licht van de Paaskaars. Zo staan we samen stil bij ‘de mensen van voorbij’ met wie wij verbonden blijven. Hen gedenken wij in het licht van de Levende in het vertrouwen dat zij in Liefde bewaard  en geborgen blijven. Daarna krijgt ieder van ons de gelegenheid om een kaarsje aan te steken ter nagedachtenis aan  een overleden geliefde. Voorgangers zijn de beide predikanten van de paaskerk.  In de dienst lezen we de gelijkenis van de tien meisjes uit Mattheus 25. Het thema van de preek heeft te maken met wat ooit kerkvader Augustinus schreef: "Waar was ik toen ik U zocht? Gij waart aan mij tegenwoordig, maar ik was van mijzelf vervreemd. Gij waart in mijn binnenste en ik was buiten en daarbuiten zocht ik U."

In de Adventsperiode zullen in de kindernevendienst verhalen uit Jesaja centraal staan. ‘Een boek vol verwachting’  is de titel van het project.